Det går nog över tills imorgon

Nu skulle det sitta fint med en pojkvän. Det tycker jag i och för sig inte så ofta, men när jag tycker det så kan jag inte alls förstå glädjen i att vara singel. När jag däremot trivs underbart med singellivet förstår jag inte hur jag någonsin skulle kunna skaffa mig en pojkvän. Det verkar högst obekvämt.
När jag vill ha pojkvän brukar det oftast bero på en hård helg med pinsamheter eller att jag helt enkelt tycker att det hade varit trevligt att ha någon att bjuda på mat. I detta fallet är det nog en kombination.
Det är på söndagarna (när ångesten för hur opassande, åtminstone i min egen hjärna, jag betett mig i helgen är som störst) som paniken smyger sig på. Då hade det suttit fint med en man, en chipsskål och ett par ungar. Då man är så långt bort från skandaler man kan komma.
De här "jag-måste-snart-stadga-mig-innan-jag-gör-bort-mig-mer-attackerna" brukar dock inte vara så långvariga och oftast helt borta på måndagen. Det är då jag sätter mig och trycker på "ta bort medlemskap" på diverse dejtingsajter, där jag dock glatt (eller snarare ångestfylld) blir medlem igen lagom till kommande söndag.

Idag är det dock inte söndag, men en såndär dag då jag åtminstone skulle vilja ha någon att laga mat till.
Har beställt kokböcker på www.cdon.com En om marockansk kokkonst, en med recept på soppor och en med grytrecept. Nu är det fanimej bara kontaktanonnsen som fattas.

Huruvida ovanstående information stämmer överens med den egentliga verkligheten låter jag vara osagt, men jag skulle ljuga om jag sa att där inte fanns en enda liten gnutta ironi:-) Och om jag sa att där inte fanns en enda liten gnutta sanning...

Nu ska jag gå in på blocket och titta på katter. De kan man åtminstone köpa (och i vissa fall få helt gratis)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag känner med dig.. ;)

2007-08-08 @ 23:17:38
URL: http://mimsmums.blogg.se
Postat av: sara

hur går det med kattletandet? =)

2007-08-09 @ 11:17:34
URL: http://saya.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0