Innehållsrikt värre

Klockan är läggdags för den hårt arbetande städtanten, men tydligen är jag för korkad för att inse det själv (inte att jag är hårt arbetande, utan att det är läggdags alltså)
Jag måste tillstå att jag trivs utmärkt på jobbet för tillfället. (Kan hon sluta tjata om sitt jobb, hon är faktiskt bara städtant!)
Jag har fått lära mig att man inte ska säga att man är "bara städerska". Utan mig (i alla fall under några veckor på sommaren) hade folk blivit sjuka och mått allmänt dåligt på sin arbetsplats. Städerskor (även om jag föredrar ordet "lokalvårdare") är också viktiga! Faktiskt jätteviktiga! Tänk var mycket intorkat bajs det hade funnits utan mig...nästan så man blir lite yr i bollen när man tänker på det.

Idag har jag (förutom att jobba) sovit, handlat, läst bloggar, tittat på TV och lagat mat. Imorgon ska jag ha med mig kycklingbröst med potatiskroketter och bearnaisesås till jobbet. Det är så man längtar redan. Har vardagslyxat i form av kräftstjärtar med skal. Det var en höjdare utan dess like. 28.90;- kostade dem på COOP och man slapp resten av den onödiga kräftan. Ett paket med hela kräftor kostade 139 spännare! Visserligen dem dyraste, men ändå! Det är rena rånet.

Nu fick jag precis ett mess av Karolina som förtäljde att hon mår illa och känner sig svimfärdig:-S Hjälp! Hur ska vi nu lösa det med jobb imorgon? Well well det löser sig nog. Huvudsaken är att tösabiten blir frisk. Klarar mig inte utan henne på fredagens kräftkalas!:-)

Snart kommer jag förhoppningsvis skriva ett inlägg med innehåll. Det blev inte idag, men kanske imorgon?

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Blogga mer! ;) /Kram & Godnatt

2007-08-01 @ 23:02:46
URL: http://mimsmums.blogg.se
Postat av: Camilla

Visst har hon läckra ben :-) Det är lätt hänt att förväxla oss för vi har rätt lika ben Haha
Jag älskar också lackleggins! Va kul att du trivs på jobbet och hoppas att du får en skön sömn :-)

2007-08-01 @ 23:11:20
URL: http://ce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0