Jullov in my dreams

Till att börja med skulle jag ju till exempel kunna summera helgen. Helgen var bra, bättre, bäst. En lagom blandning av fest och avslappnande aktiviteter (i en fördelning där fest dock övervägde!)
Hade mycket trevligt i fredags med Mimmi och lördagen var great!
Julmaten var så god att jag knappt visste var jag skulle ta vägen. Givetvis ångrar jag såhär i efterhand att jag inte tryckte ner lite mer. Ju längre kvällen gick blev jag dessutom desto mer intresserad av de alkoholhaltiga dryckerna och vi klappade i händerna åt att några inte kom (vilket gjorde att vi kunde hälla i oss deras dryckespaket) Jag kom fram till att det inte alls är speciellt farligt att shotta vodka. Tror jag drog en fem shottar. Ett effektivt sätt att bli glad(are). Det enda minuset var showen med Anne-Lié Ryde. Så uselt att vi satt och skämdes. Vi gick ut och tog lite frisk luft istället. SÅ kasst var det.
När showen äntligen var slut började vi dansa. Inte en enda låt man inte kunde sjunga med i. Sånt gillar jag.

Imorgon har jag prov. Jag har inte varit med på någon lektion innan detta provet så jag får plugga in det själv, men det ska nog gå bra. Har pluggat nån timme idag och tänkte köra resten imorgon. Har trots allt inte provet förrän 09.15. Går man upp klockan 06.00 brukar det fixa sig. Jag behöver trots allt bara VG.

Efter klockan 11.55 (då lektionen slutar) är jag ledig fram till den 14/1. Har inte bestämt mig för vad jag ska sysselsätta mig med under denna tiden, men förhoppningsvis kommer jag på något.
Någon julafton är jag inte alls speciellt sugen på. För min del hade jag gärna tagit ett sömnpiller på julaftons morgon för att vakna upp på juldagen.
I år hade jag i alla fall tänkt se hela Carl-Bertil Johnssons jul. Alltid nåt!

I veckan har jag lite saker planerat.

Imorgon: Prov, få ordning på datorbanken som krånglat i över 2 månader och städa om där finns nån ledig tid.
Onsdag: Titta på film med brorsbarnet Erica på kvällen
Torsdag: Fika med Sofie och Elin på förmiddagen och ha "familjemöte" på kvällen (familjemöte är inte så allvarligt som det låter. Vi äter middag allihop och pratar om vad som händer i företagen)
Fredag: Förhoppningsvis spy eller nåt sånt.
Lördag: Förhoppningsvis spy eller nåt sånt
Söndag: Uppesittarkväll med Agnes

image193


Vet inte vad denna har med saken att göra. Ett förslag jag gjorde till skrivarlinjens antologi på Fridhem. Ska bli kul när man får pyssla med sånt där "omslagigt" och designaktigt på heltid. Bara en termin på Komvux kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0