Mjölksyra

Har märkt att större delen av mina inlägg på sistone har kretsat kring mitt liv som städtant, städerska, lokalvårdare, hygientekniker osv....och här kommer ännu ett!
Mitt jobb kanske inte är så glamouröst. Det brukar slå mig när jag på mondagsmorgnarna skrubbar intorkat bajs som gottat till sig över helgen. Mjölksyran är ett faktum. Men jag är ändå glad att jag inte är en av alla de jordgubbsförsäljare som står längs våra vägar. Det måste ju vara fruktansvärt tråkigt. Och vad kan de tjäna? 40 spänn i timmen + 2 spänn för varje såld liter? (Den som vet får gärna slänga iväg en kommentar)

För övrigt sitter jag nu med toning i håret och försöker bekämpa min (säkert en decimeter) långa utväxt. Ikväll ska jag lägga lite slingor ovanpå, det blir grejt! Vid ettiden ska jag och Anna åka till Familia och Väla. Jag fick en enorm lust att köpa något till mig själv. Har inte shoppat på väldigt länge faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0