Thaigrytan - Ett ljus i tunneln

Har blivit så himla sugen på att laga mat igen! Ser hela dagen fram emot att få laga nästa dags lunchbox:-) Det är faktiskt den man ser fram emot från 07.00 på morgonen när man går med städvagnen så det gäller att laga till något riktigt gott! 




En rätt som förmodligen kommer att tillagas snart:                              

                                 THAIGRYTA

image49


INGREDIENSER
4 port

400 g kycklingfilé
smör
1/2 tsk salt
200 g wokgrönsaker
5 dl Kelda thaisoppa

GÖR SÅHÄR:
Strimla kycklingen. Bryn den i smör i omgångar i en stekpanna ca 3 min. Lägg över kycklingen i en gryta. Krydda med salt. Stek grönsakerna hastigt i smör i stekpannan. Lägg över grönsakerna i grytan och häll över soppan. Låt allt sjuda några minuter. Servera med nudlar eller ris.

Enkelt och förhoppningsvis gott!

Ska även laga Vegetarisk lasagne och minestronesoppa med bönor i, men där hittar jag nog på egna recept:-)
Imorgon har jag med mig en kall sallad med potatis i till jobbet! Akta er vad god den är! (som Mia i Madicken sa om julskinkan från fattigvården)

För övrigt...
Så var gårdagen en av de värsta i mitt liv. Gick upp klockan 06.00 och var inte klar på jobbet förrän 16.30. Var helt slut! Hade stressat som en galning hela dagen och ändå hann vi inte klart det vi skulle. Hade det handlat om att sitta på kontoret och slöa hade det inte varit några problem, men att städa tär fan på en:-) Tunga hinkar, tunga moppar, man slår sig hela tiden, obekväm och bullrig miljö. Eftersom vi städar på Isover (gamla Gullfiber) så kliade det även hysteriskt på armarna! Jävra isolering...
Idag gick dock allt mycket bättre! Vi strukturerade upp det bättre och var klara 13.30. Dessutom blir det alltid lite trevligare när folket pratar med en. Snyggingen såg jag dock inte en skymt av.

Helgen har jag inte heller hunnit sammanfatta...men den var galen! Vissa delar av fredagen vill jag helst inte minnas, men kul var det!:-) Passivare (men dock rolig) blev lördagen! Nej, jag måste skärpa mig. Trodde att fjortisbeteendet var ett mine blott, men ack ack...


Stundande helg är det kräftsiva som gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0