Högre raggningsfaktor än på Bahnhof

Idag var min första jobbedag. Gick bredvid med Marie som visade mig ställena jag ska städa på under fyra veckors tid. Det gick mycket bra. Har varit på ställena innan men det är ju aldrig fel att friska upp minnet.
Måste säga att det känns mycket bra att få vara städtant i sommar. Speciellt på ett utav ställena. En har jag redan flirtat ganska flitigt med och med några mest lite skojigt snack. Det kommer att bli kul. Bara karlar som arbetar där. Jag blev väldigt förvånad över hur oblyg och frammåt jag var. Tänk att när jag gick runt och städade på olika ställen för en sådär tre år sedan vågade jag knappt säga "ursäkta" när jag kom där med moppen i högsta hugg. Någonting har hänt utan att jag har märkt det. Fantastiskt!:) En liten kick för självförtroendet. Jag skulle till och med kunna börja "smalltalka" med receptionisten om midsommarvädret. Det ska jag göra på tisdag. "Ja, gud vilket väder det var på midsommar. Ja, det är ju inte klokt! Att det alltid ska regna! Ja man begriper det inte..."
Jag längtar faktiskt tills nästa vecka.

Ikväll åker jag, Nosse, Karolina, Malin och Erika till Danmark för midsommarfirande. Där väntar Mami och Papi och brödrarna och deras familjer. Ett par danska vänner ska också vara med och fira. 17 pers. Jag tror att det blir hur mysigt som helst!

Shittasså vad jag längtar tillbaka till Cyprus. Sista minuten någon?



En bra snapsvisa:

Titel: Intellektuell Visa
Melodi: Räven raskar över isen

Räven raska röva riset.
Riset raska renar räven.
å röva ris, å röva rös.
å riva räven i röven.

Finne finna femton flaskor
Flickan finna finnen fyller
å finnen fes, å flickan fås.
å riva flickan å flaskan

Lisa längtar leva loppan.
Ludvig längtar Lisa lära.
å Lisa låg och läxan lär.
å leva loppan i ladan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0