Mumsich

Igår lagade jag en alldeles underbart god paella!
Ett bra tips på en lyckad kvällsmåltid.

Jag tog det jag hade hemma.

image83

1.Bryn en hackad lök och en tärnad tomat (skalad)
i lite smör. Ställ åt sidan. (Du kan ta mer tomat och lök
beroende på hur mycket du ska göra - gå på känn!)

2. Bryn ris (så mycket du vill ha) i lite olja i en minut
och häll sedan på buljong. (Lika mycket vätska som står
på risförpackningen och lite till eftersom det ska vara lite
vätska kvar när riser är klart)
Jag smalt en buljongtärning i vätskan innan jag hällde
den på riset.

3. När riset är klart häller du på räkor, musslor, gröna
ärtor
och lök/tomat-blandningen och kryddar med lite
gurkmeja tills det fått en fin gul färg.
Smaka av med salt och svartpeppar.

Klart!
Enkelt som sjutton, gott som in i!

Man kan också ha i kyckling eller något fläskkött.
Bläckfiskringar och andra skaldjur.
Man tar i lite vad man är sugen på!

Nu ska jag äta korv stroganoff!
Har fått tillbaka matlagningslusten.
Känner på mig att detta kommer innebära trånga byxor ett tag framöver...

Kommentarer
Postat av: sara

du får det att verka så lätt att
fixa paella.. jag tycker det verkar så svårt.. men jag måste ta tag i det och våga mig på det snart!

2007-10-12 @ 13:19:43
URL: http://mrsp.blogg.se
Postat av: Amending

Det där såg väldigt gott ut!
Och kanske ligger det på en svårighetsgrad som till och med jag kan klara av!
Funderat på att skriva en kokbok på samma lättförklarade sätt kanske? ;)
/Andreas

2007-10-13 @ 12:30:07
URL: http://www.nogg.se/amending

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0