Annars får inte du komma på mitt kalas

Har ni tänkt på att det finns personer som alltid pratar som om man känner dem de pratar om.
"Kalle och Pia sa till mig att..."
"Olle är så himla rolig för att..."
"När jag var hos Petra så berättade hennes mamma..."

Man bara...okej?

Det är liksom aldrig "Mina kompisar Kalle och Pia" "Min bror Olle" eller "När jag var hos min klasskompis Petra"
Vad är det som gör detta fenomenet?
Vill de verka som att de har många relationer som dessutom är väldigt speciella eftersom DU inte vet något om dem? Jag förstår inte. Det är dessutom väldigt ointressant att lyssna på. Lyckligtvis har jag inga i min direkta närhet som pratar på detta viset.
Känner ni några?


Kommentarer
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

känner igen mig...

2008-01-31 @ 08:23:00
URL: http://hemmafrun.se
Postat av: Emma

Haha!!! Vet precis vad du menar! Jag har en kompis som alltid pratat så. Har alltid stört mig på det som attan! Jag menar, hon vet ju att jag inte vet vilka "Anna" & "Sofie" är, varför då inte bara förklara "min kompis Anna & jag...", så slipper jag fråga.

2008-02-04 @ 07:02:18
URL: http://rocki.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0