Det känns ovant

Idag vaknade jag 07.50 och hade problem att somna om. Detta resulterade i att jag gick upp. Mitt rekord år 2008!
Jag har hunnit med att duscha länge, sminka mig noga och ta god tid på mig att fixa håret. Dessutom har jag ätit lunch bestående av pasta med tomatsås, räkor och crabsticks - mumsigt värre!
Det går ganska bra hittills att äta hyfsat nyttig mat. Detta kan bero på att jag inte är i närheten av sugen på något onyttigt. Möjligtvis en flaska vin eller två.
Om 25 minuter börjar min mattelektion. Matte C går hittills ganska bra och det är kanske inte totalt omöjligt att jag lyckas höja det betyget till VG. Engelskan i onsdags gick också bra, men jag tvivlar på att jag kan höja det. Skitsamma, mitt mål är att bota min skräck för att prata på engelska. Jag förstår liksom allt jag hör och läser, men när jag ska prata så avbryts jag av långa tankepauser där jag ska fundera på vilket ord jag vill åt eller hur man formulerar sig grammatiskt korrekt.

Ikväll hoppas jag på någon form av alkoholanknuten verksamhet (ska hon aldrig växa upp!?...nej, det verkar tyvärr inte så)

image217

Nåt sötsliskigt skit jag drack på Cyprus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0