Shit damn fucking damn

Jag jobbar ju (som alla vet) som städerska. Något som förundrar mig varje dag på jobbet är hur vuxna människor fullständigt (varje gång på någon utav toaletterna!) skiter ner hela toan. Det är inte så att det är en liten fartrand nere i sitsen, nej, det har skvätt upp under det uppfällbara locket. Någon är uppenbarligen väldigt dålig i magen (alltid!).
Jag börjar även fundera på om denna någon satt sitt bajsande i system då det ofta är olika toaletter som är drabbade. Jag har fått för mig att denna personen byter toalett för att liksom undanröja misstankar och tvivel riktade mot honom/henne. I vilket fall som helst så får detta bajsskrubberi mina armar att drabbas av mjölksyra varje gång och jag har god lust att skicka in en insändare till någon stor tidning, typ Svenska Dagbladet. Dock vet jag inte om detta är ett ärende som hamnar på prio 1 i deras sortering av insändare...MEN - ändå, ni förstår min frustration?

Halledag. Samma sak när jag arbetade (också som städerska) på ett stort känt företag för ett par veckor sedan. Städade bland annat chefskorridoren där alla höjdare sitter och även där kära vänner - nerbajsade toaletter! Man kan inte låta bli att fundera när man går där och dammar i korridoren..."Kan det vara han kanske?...eller hon? Nej, definitivt han...eller han kanske? Hon ser för fin ut...men hon däremot!" och så håller man på så. Det är inte så att man har problem att få tiden att gå när man städar. Det finns ju så mycket kul att tänka på under tiden.

Just nu är det semestertider på alla ställen jag jobbar på (vilket gör att det bara finns några möjliga bajskandidater kvar att välja på) men det gör också att det är hemskt lite att göra på alla ställen. Jag måste säga att jag trivs bättre när det är mycket folk och skitigt. Ska man ändå städa så är det trevligt när det syns om man varit där.

Well well...nog med allt skitprat...

Ikväll ska jag och Victor (ja, Victor min pojkvän som jag är tillsammans med...kommer aldrig förstå det...kanske om några månader) äta middag nere i byn! Mysigt va? Han är så fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0