Blondinbella på Debatt

Jag såg OCKSÅ Debatt igår och jag håller inte riktigt med Jarlette och Nosis.
Jag skiter rent ut sagt i Blondinbella. Hon representerar en spenderande överklass och den är ganska stor. När man säger att "det är förödande för de unga tjejer som inspireras och lockas ner i fördärvet" så tycker jag att man närmar sig någon slags Kommunistisk syn på det hela. Det måste ju betyda att Blondinbella, Ebba von Sydow och de andra överklassmänniskorna måste sluta att spendera (eller i alla fall stänga ner sina bloggar) för att de stackars ungdomarna ska må bra. Ska vi inte i sin tur också sänka lönen för advokater som i det stora hela inte gör mer nytta än vad en heltidsanställd sjuksköterska gör? Sådana här debatter närmar sig "det ska vara lika för alla" och det tycker jag är lite farligt - för det funkar inte. Vissa shoppar, en del har inte råd och vissa är likgiltiga. Blondinbella shoppar, men hon kan inte ha unga flickors ångest på sitt samvete. Kan inte någon förklara för dessa unga flickor att "så lever Blondinbella och det är hennes liv" utan att för den sakens skull nedvärdera deras. Jag är hur lycklig som helst och det enda märkesplagg jag äger är ett par Nudiejeans som jag köpte för mer än 5 år sedan. OCH - jag var glad även som 14-åring fast att jag inte tillhörde de snygga tjejerna eller de som köpte sina kläder i märkesbutiker. Skulle jag ändå vara deprimerad under en period så hade det inte med en väska eller ett par skor att göra...så mycket vet jag.

Man kan inte möblera om hela samhället för att folk inte ska påverkas negativt. Och kom ihåg - du påverkas INTE, du LÅTER dig påverkas. Det kanske är det man bör förklara ganska tidigt för dessa väsk-suktande ungdomar som är ledsna över att de inte är som Blondinbella.

För övrigt håller jag med om att den där komikern var helt ute och cyklade.

Kommentarer
Postat av: Erica

Vad jag menar i mitt inlägg var att jag tyckte både Blondinbella och komikern var ute och cyklade. Ingen av dem hade något där att göra. Ingen av dem kunde debattera och det var det jag ville ha sagt. Sen skiter jag fullständigt i vad folk spenderar sina pengar på:)

2008-03-14 @ 12:45:10
Postat av: Rosanna

Jag menar att Blondinbella som ser sig själv som världens förebild, kanske borde tänka på vad hon skriver och just om att hur viktigt det är att ha det senaste. Om hon nu månar så mycket om sina läsare som hon påstår. Att hon spenderar pengar är fine för mig! Och som Erica skrev. Varken komikern eller Blondinbella hade där och göra! =)

2008-03-14 @ 14:57:56
URL: http://nosis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0