Hur var det med den där karaktären nu igen?

Som jag misstänkte så höll inte mitt nyttighetstänkande i sig så länge. Som vanligt fick jag mathallucinationer och blev sugen på ett oändligt antal onyttiga saker. Så blir det alltid när jag ska börja en nyttighetsperiod. Jag bestämde mig därför för att lägga ner det hela och gav mig tillåtelse att äta precis vad jag vill. Av någon myskomärklig anledning så försvinner i samma stund suget efter onyttigeheter.

Det gamla dilemmat har jag härmed bekräftat:
Det man inte kan få - vill man ha.
Det man kan få hur lätt som helst - är ointressant.

Så, mitt bästa nyttighetsknep (för egen del) är att tillåta mig att stoppa i mig vad helst jag vill. Det kan ju låta konstigt, men det funkar mycket bra för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0