Nattlig uppdatering

Nu ska jag gå och lägga mig. Har vänt fel dygnet lite. Var vaken tre timmar inatt och tittade på TV och åt lussekatt. Kunde inte sova efter att jag varit uppe och kissat. Ibland blir jag bara klarvaken av de där toalettbesöken.
Istället somnade jag på morgonen och sov till 11.45. På eftermiddagen somnade jag igen och vaknade vid fyratiden. Så jag är inte direkt dödstrött, men börjar ändå känna att jag nog kan somna om jag väl kryper ner i sängen.
Vår älskade lille pojk i magen är helt vild. Nu kan jag känna hur hans knä eller möjligen fot liksom "vandrar" över magen. Det ser alienaktigt ut:-) Hela magen rör sig. Nu känner jag också tydligt vilken sida av magen han befinner sig på. När jag känner att något står rakt ut som en knöl på magen så trycker jag på den och det gillar han inte. Då börjar han sparkas. Kanske trycker jag honom på näsan eller på baken:-) Ja, jag begriper mig inte riktigt på hur han ligger fast ibland känns det som att jag kan känna utanpå att det är hans huvud. Det är liksom som en apelsin som ligger där inne och buktar ut.
På ett sätt känner jag mig redan som mamma till en son. Han finns ju, jag har bara inte sett honom än. Däremot känner jag ju honom varje dag, flera gånger om dagen. Jag längtar så himla mycket efter att få träffa honom! Kan inte fatta att vi kommer att ta med oss en bebis hem från BB om några månader som är bara vår och som vi får behålla och gosa hur mycket vi vill med. En helt ny människa som vi har GJORT! Världen är konstig.

Åh vad jag längtar efter dig lille Jack, mammas och pappas älsklingsälskling!


Men du får gärna lugna ner dig nu för nu ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: mamma



Sa fint du skrivit Bobbo:)Ska bli mysigt att komma hem och krama om er.:)Puss,Puss

2010-11-25 @ 13:08:11
Postat av: ankapillan

Ja så mysigt skrivit jag blev varm i hela kroppen, så fin Mamma du kommer att bli!! Kramar

2010-11-27 @ 22:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0