Framtiden mer intressant än nuet

34+0

Jahapp, då har jag gått 34 hela veckor av graviditeten och är alltså i vecka 35 nu.
Har väldigt svårt att hitta motivation till någonting just nu. Skulle pluggat hela veckan, men det har ju inte gått så bra...
Har lite problem att leva i nuet. Vill bara att veckorna ska gå fort och att det ska bli dags för förlossning. Inget annat känns speciellt viktigt. Ska dock försöka göra lite roliga saker de sista veckorna. Gå till frisören, åka på Spa med lilla mamma, gå på ansiktsbehandling, fika med kompisar, fixa sista bebisgrejerna osv.
Det känns som att jag borde njuta av sista tiden som gravid, men det är lite vanskligt. Jag är bara trött och klumpig. Längtar efter vår lille pojke och efter att kunna röra mig obehindrat:-) Det ska bli så kul att köpa kläder sen när jag är smal igen! Då ska jag inte köpa några tråkiga baskläder. Jag ska bli coola morsan!
För övrigt så vräker regnet ner idag. Hoppas att all snön på vägarna smälter bort. Jag vill cykla! Dels för att det är lättare att cykla med matvaror än att gå och dels för att jag behöver röra mig. Jag blir helt matt av att bara gå från vardagsrummet till köket:-) Jag har nog aldrig varit i såhär dålig form och då är jag ändå i kass form i vanliga fall.

Halledag vad jag längtar efter våren. Kan se mig själv ta raska promenader med barnvagnen. Sådär en 13 grader, soligt, snödroppar och krokusar, vindstilla, doften av uppvärmd mark, lite knoppar på träden, en liten stackars snödriva som är kvar vid någon parkering och det viktgaste av allt, en sovande liten gosse i vagnen. Jag kan verkligen känna allt det där precis.

Men nu sitter man här och gör sig redo för plugg (som jag gjort i en vecka) och tuggar på lite halvtradiga ostbågar och lyssnar till hur Victor suddar frenetiskt vid vardagsrumsfönstret där han sitter. Just nu går det nog inte så bra för han suddar väldigt hårt så pappret skrynklas.

Nu ska jag fortsätta att mentalt förbereda mig för de hiskeliga, fruktansvärda engelska texter jag ska ta mig igenom idag.
De är egentligen bara hiskeliga när man tänker på dem, när man väl kommit igång så är de rätt intressanta, men jag tycks ju inte förmå mig att komma dit.



Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 18 feb 2011
Du har 41 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kommentarer
Postat av: Syster

Det är verkligen jättekul att läsa allt du skriver!

2011-01-10 @ 10:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0