Ja, jag kommer ju nu...

När jag knappt minns lösenordet till min blogg längre, ja, då har det gått allt bra långt! När jag får kommentarer som "tråkmåns", ja, då är det dags att återuppta författarskillsen.

I skrivande stund väntar jag på att min bättre hälft ska komma instormande i lägenheten med tre små (för oss alldeles för dyra och lyxiga) rätter! Har inte varit sugen på kinamat på flera månader men idag gjorde sig begäret påmint med full kraft. Utan kina, bara pina. Ingen kina, hänga sig i en lina.

Victor ser också just nu till att vi kan bli riktigt odrägliga ikväll i form av inhandling av berusningsdryck. Ikväll blir det waitwain ur det billigare sortimentet. Billig fylla smakar mera.

Det ser ut att bli en ganska ansenlig skara människor här ikväll, vilket glädjer mitt arma kvinnohjärta. Fredrik, the brorson himself, kommer att närvara, vilket ska bli mycket spännande! Som äldst på festen ser jag det som min plikt att se till att han blir riktigt aspackad. Nej, givetvis ska jag se till att han uppför sig på ett respektabelt sätt, precis som vi andra...vill säga.

Igår blev det en relativt lugn kväll (vilket gjorde det underligt att jag vaknade upp med 50 fläskstekar i halsgropen, kändes det som...) Vi spelade spel, jag hatade Victor för ett ögonblick och sen gick vi hem.

Jag är verkligen en urusel förlorare. O-charmigare egenskap kan man knappt dra på sig. Victor är likadan. En gång gjorde jag nästan slut. När den där känslan av förlust kommer över mig och jag ser Victors belåtna, retliga, självgoda min, ja, då önskar jag bannemej att han fick svininfluensan. Eller som Victors far skulle ha sagt "the piginfluence".

Så. Är ni nöjda nu ni som går in och får läsa "skola skola skola" för femtioelfte gången?
Jag lovar inget, men jag ska försöka uppdatera lite oftare!


Mamma, pappa, barn

Kommentarer
Postat av: Karolina

Haha..gillar rubriken:D! Ses snart! Kommer inom vid sex och hämtar Rosannas klänning som jag lämnade förra gången! Sen ses vi igen vid halv åtta ;)!

2009-07-18 @ 15:52:09
Postat av: marianne

Så..... söta ni är !!

2009-07-19 @ 19:04:39
Postat av: Erica

Ja, nu är iaf jag nöjd:)

2009-07-20 @ 05:23:11
URL: http://jarlette.blogg.se/
Postat av: Rosanna

Du är så rolig! Du kan inte försumma din skrivtalang!! O hör sen!

2009-07-20 @ 09:52:26
URL: http://parpavift.blogg.se/
Postat av: Maria Sjöbergh

Hej lilla familjen! Vet inte vem Anges är mest lik, tror nog det är Victor på pälsen och Rebeccca på näsan:) Vad jag hört verkar festen blivit riktigt lyckad!!

2009-07-21 @ 08:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0