22 december

Fick veta idag att jag klarat min andra tenta också, himla skönt! Fast jag visste det nästan redan, kändes som att jag kunde i princip allt när jag gjorde den. Victor fick också reda på sin tenta idag, han fick en femma! Är så stolt över honom:-)
För övrigt så har den här svanskotegrejen eskalerat. Men jag tror ändå inte att det ska vara så länge. Det tar nog ett par veckor innan kroppen vant sig vid bebisens nya position och efter det planerar jag att inte ha ont någonstans:-)
Känner att jag haft en väldig tur om man jämför med andra gravida. Vissa mår fortfarande illa i vecka 32 och har haft foglossning från vecka 10. Sen finns det ju havandeskapsförgiftning och risker för prematurfödelse och allt vad det är. För att inte tala om de som svullnar upp till oigenkännlighet om händer och fötter...

Mina gravidåkommor:

Illamående ca vecka 7-14
Foglossning ca vecka 17-19
Halsbränna (ibland olidligt jäkla frätande!)
Ryggont (lite från och till)
Foglossning ca vecka 31- (försvinner förhoppningsvis snart...)
Järnbrist
Lågt blodtryck
(det är bra, men man blir yr)

Och så detta evinnerliga kissandet...

Men detta är ju normala grejer som man står ut med.
Att man känner sig som en flodhäst ibland är ju tyvärr också något man får räkna med. Man får trösta sig med att det är vackert att vara gravidtjock!:)

Nu ska jag fortsätta att slå in julepaket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0