10/11

Gravidstatus: 25+4 (25 hela veckor och 4 dagar)





Idag är jag inte i skolan. Skulle dit men tåget var inställt och det kändes inte lönt att ta ett senare tåg, med tanke på att jag går 10.15-12.00. Så istället tänkte jag få lite skolarbete gjort här hemma! I samma stund jag skrev det fick jag en väldig lust att göra om headern till bloggen. Vi får se vad det blir...
Igår tittade jag på lite förlossningsfilmer på youtube. Det var så underbart! All smärta och lidande och sen det underbara ögonblicket då den lille är ute - vilken lycka! Jag läääängtar! Det är häftigt att jag snart ska få vara med om det. Fy fan vad nervös man kommer vara den dagen då man förstår att det är på gång. Victor kommer svimma.

För övrigt har det inte hänt något nytt sen sist jag skrev. Möjligtvis att jag blivit lite piggare av de där järntabletterna. Känner mig lyckligt lottad som har en väl fungerande mage trots graviditet och järntabletter. En del blir tydligen rätt täppta i baken. Det enda jag är täppt i är näsan.

Nu ska jag laga mig lite lunch. Knäckemackor med ägg och kaviar blir det idag, är grymt sugen på det. Dessutom måste jag äta något utan kalcium så att jag kan ta min järntablett i samband med maten. Järn och kalcium går tydligen inte bra ihop enligt bipacksedeln.

I eftermiddag ska jag träffa moster Rosanna. Det skulle tydligen vara nån slags kanelbulle eller bakelse inblandat om jag inte missminner mig...

Bjur' på en bild på den blivande pappan:

Underbara Victor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0