Besök hos barnmorskan

Nu är jag nyss hemkommen från ett besök hos barnmorskan. Jag fick väga mig, vi tog mitt järnvärde, tog blodtrycket, mätte magen, lyssnade på lille gubbens hjärta och kollade så att han fortfarande var fixerad (vilket han var!)

Det mest upplyftande var att mitt järnvärde nu är så bra att jag kan sluta äta järntabletter! Det kommer mitt tarmsystem tycka om. 132 låg det på.
Min vikt låg på 73,3 så det verkar gå upp och ner det där. Det hade gjort mig glad om jag slapp passera 75-strecket, men egentligen är det skitsamma. Magmåttet ligger nu på 34,5 så det känns också bra. Bara en centimeter sen sist. Annars har det legat på 1 cm större/vecka och då vet man ju inte hur det kan sluta...
Hjärtat pickade på i rast takt mellan 149-157 slag/minut.

Vi gick också igenom hur min graviditet varit hittills och för att sammanfatta det kort skulle jag vilja säga:

v.4-v.7
grym nervositet och oro över att han inte skulle vilja stanna i magen
v.6-v.14 hemskt illamående och avsmak inför det mesta i matväg
v.12-v.18 tiden stod stilla och ingenting hände
v.18 ULTRALJUD och rörelserna började bli väldigt tydliga
v.20 Victor fick känna utanpå magen hur lille gossen rörde sig
v.20-v.30 den roligaste perioden! Magen växte fort och det mesta var kul
v.30-v.33 okej nu kan jag det här, tiden står still
v.33-v.35 usch, jag kan ju inte röra mig som vanligt!?
v.35-v.37 gud vad tjock jag är, men tiden går fort!

Jag tror att det varit ungefär så.
Här har jag ju utelämnat vissa av mina "krämpor" men jag kommer inte ihåg riktigt när de börjat och avtagit (förutom illamåendet då) Just nu är det halsbrännan, ryggen och min slemmiga hals & näsa som "stör".

Lille Jack, nu får du komma när du vill!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Nu börjar det närma sig:)!! Ska bli kuuul!

2011-02-03 @ 15:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0