Uppdatering vecka 39+3

Idag har jag och Victor varit på det sista BM-besöket (hoppas jag!) Nästa besök är inplanerat den 22:e februari, alltså 4 dagar efter beräknad nedkomst.
Det hände inget speciellt hos barnmorskan. Jag hade bra blodtryck, har gått upp lite till, hjärtat pickade på bra och han ligger med huvudet neråt (efter vissa tveksamheter då hon fick kalla in en till BM för att känna på magen)
Något "nytt" i graviditeten är att jag drabbats av "karpaltunnelsymdrom", som gör mina fingrar helt stela. Detta märker jag dock bara på natten och morgonen och sen går det över under dagen. Inget jag "lider" av, det är bara lite märkligt och obehagligt. Fingrarna vill liksom bara stå rakt upp och inte alls böja sig. Har jag sovit med knuten hand kan jag däremot inte öppna den.

Jag är jättetrött på att vara gravid nu och vill inget hellre än att något ska hända. Det känns så surrealistiskt alltihop. Det jag väntar på är liksom inte bussen direkt. Det är en märklig väntan. Om några timmar, ett dygn eller några dagar kan jag befinna mig i ett förlossningsrum på sjukhuset och det kan jag verkligen inte fatta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0