Hoppas!

Precis hemkommen från Malmö Hogskola. Var inte alls som jag hade tänkt att det skulle bli. Hade fått för mig att man skulle bli intervjuad men istället hamnade jag i ett klassrum med 20 personer. Det var alltså mer som ett "möte". Man fick höra lite om hur dem arbetade på skolan och yada yada yada. 40 personer gick vidare till detta "möte" med hjälp av sina arbetsprover och det störiga är att hade jag sökt för ett år sedan så hade jag haft 50% chans att komma in, eftersom hälften av dessa då hade blivit antagna. Nu har dem dock ändrat systemet för intagningen och endast 20% istället för 100% kommer in på skolan med hjälp av sitt arbetsprov. Jag ber till gud att jag kommer in med hjälp av mitt betyg som 40% kommer in med. Hoppas, hoppas. Utbildningen är verkligen precis vad jag längtat efter! Den är skräddarsydd för mig för tusan. Men men, vi får la se.
I alla fall så idag, på "mötet" så fick man ändå en liten chans att visa lite av vem man är. Alla fick hålla upp sitt arbetsprov och berätta hur man hade tänkt och vem man är och vad man gjort tidigare och så vidare. Det var nästan bara jag som berättade om varför jag vill gå på skolan och vad mitt mål är. Hoppas på pluspoäng i och med det.
Aja.
Nu är det i vilket fall som helst över.
I mitten av juli kommer beskedet.

Kan inte larverna dö snart? Seeega jävlar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0