"Det där med att blogga är ändå bara en fluga"

Den här grejen med att jag har gått och skaffat mig ett liv har verkligen kommit i vägen för mitt bloggande. Visst kan man blogga ändå, men jag tror inte riktigt att jag tillhör den kategorin som pallar det. Innan hade jag så väldigt mycket tid att blogga.

Helgen som har gått, eller rättare sagt fre-tis har varit de bästa dagarna på sommaren. Jag och Victor har varit i stugan i Danmark och det var helt underbart. Kräftfest som blev fylleslag, massa god mat och dryck, grillning, filmtittande, spelspelande, promenerande och bara allmän omhändertagning av varandra.

Jag lyckades sno ett par skor i måndags på Bilka (stort köpcenter i Danmark) Jag tänkte inte på att jag hade skorna hängandes runt armen när jag gick ut ur affären och kom på det först halvvägs till bilen. Den danska kronan är ändå så jävra dyr så det kunde dem gott ha. (Vill även tillägga att jag faktiskt hade dåligt samvete i minst en kvart och att skorna endast kostade 100 danska kronor)

Fyllefesten ska vi inte tala om. Sist jag hade minnesluckor minns jag inte ens (vilket kanske är logiskt?) men nu fick jag det. En del oförklarliga saker mötte oss i vardagsrummet på morgonen, men hur det gick till kommer vi aldrig få veta. Men visst kan man ha en brakfest på två pers. Jojo. Och sjunga det finaste man kan till Elton John. Jojo.
Dessutom kom vi även fram till att många svenska "allsånger" och snapsvisor är alldeles för långa. Därför måste man absolut pausa i verserna och till exempel ta en shot/snaps.

Idag har jag slöat och det har varit himla skönt. Gosat med katten, handlat, tittat på film, lagat mat, sovit och nu på kvällen fikat med Syster, Karolina, Malin och Erica. Jag tyckte allt att vi hade det mycket trevligt även fast att de är mycket tramsiga emellanåt. Det är bra att jag har skaffat mig en yngre pojkvän som håller mitt barnasinne vid liv. (Okej, vi behöver väl inte överdriva...)

(Rosanna pratar med Karolina om massagetider på Hälsans hus)
- "Varför tog du inte en sista minuter? Det är halva priset. Det räcker att man ringer samma dag eller dagen efter"
(Hon menade dagen innan)

(Alla ser lite förvånade ut) Karolina:
- "Dagen efter? Ja hej, jag skulle vilja ha en tid igår!"

Sen var vi igång...

"Ja hej, jag undrar om ni hade någon ledig tid i förra veckan? Skulle jag kunna få boka den tack? Onsdag? Nej då kunde jag inte. Tisdag? Ja det passade bra, då var jag hemma hela dagen. Vad blir det, skulle jag betala när jag kom dit?"

Ja halledag...

Imorgon blir det middag mit Mims! Alltid lika spännande!:-) Ska bli himla trevligt att prata av sig. Framförallt höra hur det går för henne på mans-fronten:-) Jag vet nog vad som kan röra sig i huvudet sådär i början när det är "nytt". Läskigt läskigt...

På fredag bär det iväg till Malmö med min kaereste. Festivalmat, vin, öl, Slagsmålsklubben och annat kul.

 

 

1. En fin fjäril jag fotade
2. Inristning i träd från -97 som Pappa gjorde. Tog ett tag innan vi hittade den i skogen
3. Sista måltiden
4. Min arbetsmyra till pojkvän har trimmat och klippt häckarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0