Pendlardag

Idag skulle jag haft en tenta, men när jag kommer till skolan är skiten inställd pga. ett strömavbrott tidigare på dagen. Kul. Jättekul. Bara att åka hem igen. Cyklade till tåget 10.45 (tog ett tidigare tåg för att vara riktigt säker på att komma i tid) och var hemma igen 15.10. Det kändes så meningsfullt på något sätt!
Det enda positiva är att jag knappt pluggat. Så jag behöver inte känna att jag pluggat i onödan i alla fall:-) Värre hade varit om man suttit på biblioteket från 10-19 flera dagar i streck. TACK för att jag var så slö just inför denna tentan:-)

För övrigt så befinner jag mig nu i vecka 27 av graviditeten (26+2) och jag mår fortfarande riktigt bra. Lille gossen har kommit på ett nytt sätt att sparkas. Jag tror han lägger sig ner och "cyklar" med både armar och ben (och kanske huvud) för det känns på flera ställen samtidigt över hela magen. Innan tog han mer i med en kroppsdel åt gången. Det är roligt att han utvecklas och blir mer mångsidig.

Jag börjar känna mig lite tjock nu, men det är inget jag är ledsen över - the bigger the better!:-) Har alltid gillat gravidmagar. Överallt på forum läser jag om hur tjocka folk känner sig och hur de saknar sin gamla kropp. Som det känns nu vill jag aaaldrig mer få tillbaka min gamla kropp! Det ska bli spännande att se om den uppfattningen håller i sig till slutet. Tveksamt:-) Men man ska aldrig säga aldrig. Hoppas jag inte får bristningar över hela jävra magen bara. Men om jag trots allt skulle få det så skulle jag inte deppa ihop. Det är ju ett bevis på att jag gått igenom något underbart och stort!

Jag och lill-magen

Kommentarer
Postat av: mamma

Sotnos !!!!

2010-11-18 @ 12:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0