Måndag

Idag var jag i Malmö för sista gången på bra länge, känns skönt! Tågresan ner var ett litet helvete. Har börjat må ganska dåligt på förmiddagarna, med illamående och yrsel. Värst är det efter att jag ätit. Känns som att jag ätit en hel ko ungefär även om det bara är en ostmacka. Vet inte vad detta beror på, men i alla fall så har detta inte bekommit mig så mycket eftersom jag alltid är hemma och bara slappar i soffan efter att jag vaknat i väntan på att det ska gå över. Men på tåget var det inte kul. Visste inte om jag skulle spy eller svimma. Enda anledningen att jag inte gjorde något av det var nog för att kroppen inte kunde bestämma sig för vilket. Ingen bekväm ställning kunde jag hitta heller. I pågatågen sitter man upprätt som en elev från en skolklass på 1800-talet. Det går liksom inte att sjunka ihop i viloposition.
I alla fall så mådde jag bättre när jag kom till skolan och det avslutande seminariet gick bra. På vägen hem tog jag ett Öresundståg och lyckades däcka ganska omgående och sov nästan hela vägen hem. Jag snarkade förmodligen. Borde kanske inte valt den tysta kupén.

En rolig sak som hänt är att Sofie och Jimmy nu fått sin andra pojke. Igår tidigt på morgonen tittade han ut. Tänk, 15 dagar innan beräknat födelsedatum. Lite lyxigt att få honom sådär ett par veckor för tidigt. Sofie har ju sådant flyt också. Hon som inte tycker om att vara gravid får givetvis båda sina pojkar innan BF.
Här har vi den lille räkan. Sådär söta är dem ju sällan när dem är alldeles nya i världen! Hår har han välsignats med också.

En annan sak som jag ser fram emot väldigt mycket förutom förlossningen är en lyxig spaweekend med mamma! Den 23-25 januari ska vi vara på ett av Europas bästa Spa i Varberg. Två frukostar, två lunchbufféer, två trerättersmiddagar, havsutsikt, frukt på rummet, vars två behandlingar. Jag njuter redan bara jag tänker på det! Dessutom har vi lyxat till det med varsitt enkelrum eftersom vi numer snarkar båda två. Så vi kommer sova som prinsessor! Hästens sängar har dem också förresten:-)
Har alltid velat åka till ett riktigt spa och ta ut svängarna lyxmässigt och nu är ju tiden perfekt!

Vill tillägga också att det inte bara är elände att vara gravid. Det är rätt fint med magen och så är det fortfarande kul att titta på magen när den skvalpar som en tallrik med Jello.


Kommentarer
Postat av: mamma

Oj då ! Hästens sängar !! "det hade jag ingen aning om" det ska bli så mysigt....

2011-01-13 @ 22:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0