Superkillen Jack är snart tre månader gammal!

Detta inlägget skrev jag den 8/5, men det publicerades aldrig av någon anledning...

Nu är Jack 11 veckor och 3 dagar! Tiden går så himla fort. Samma tid som gravid kändes som 11 år ungefär. Jack är en underbar liten pojke, väldigt nyfiken på världen runt omkring. Han blir lätt uttråkat då han måste ha mycket variation i tillvaron. Åka vagn, ligga och titta i taket, sitta i sin gunga, sitta i soffan, bli runtburen i lägenheten osv. Han vill inte göra samma sak för länge för då blir han ilsk! Ett hett humör har han den lille rackaren.
Han ler jättemycket och jollrar. Svarsleenden har vi fått fr o m det att han var 6 veckor ungefär. Han börjar även bli mer stabil i nacken. Snart kan vi nog vända honom med ansiktet utåt i sjalen så att han får titta på omgivningen när vi är ute och går. Han älskar att sitta i sjalen!
I tre veckor nu har både jag och Victor varit hemma men imorgon börjar han i skolan igen. Ganske skönt att Victor varit hemma just nu för den lilla pojken har varit ganska krävande på sistone. Han sover inte så bra och han har varit väldigt gnällig. Tack och lov verkar det gå åt rätt håll nu. Idag har han till exempel varit en himla gosig och glad pojke!
Det är så underbart att vara mamma (i alla fall nästan alltid:-)). När jag inte är med Jack så saknar jag honom väldigt mycket även om det ibland är skönt med egentid. Det är konstigt att man kan sakna någon som är så liten och inte kan göra någonting själv, men så är det. Jag har blivit en mammatoffel som hellre är med min son än hittar på saker själv. Och tur är väl det!
Nu sitter Jack med sin pappa i soffan och tittar på hockey. Ibland utbyter de några ord, men mest koncentrerar dem sig på matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0