Hemma hos tösen igen...

Så var man hemma igen. Det är alltid lika skönt. Alldeles extra skönt denna gången tror jag. Har saknat Karolina, Mimmi men framförallt AGNES! Det lilla kattskrället. Drömde till och med om henne på nätterna. Nu är jag verkligen lika knäpp i huvudet som jag tidigare tyckte att alla andra husdjursmänniskor var.

Drömde att hon var stor som en tigerunge när jag kom hem och hon va långt ifrån söt. Hennes huvud var så tjockt att öronen hade försvunnit i fettet. Till min fasa såg jag dessutom att det stod en stor hink med enormt stora bitar hundmat i köket som pappa hade matat henne med. Usch! Min lilla Pangnes...

För övrigt var resan riktigt skön! Det regnade lite och var molnigt några dagar, men faktum var att jag nog mest tyckte att det var en skön ursäkt för att slippa hetssola och bara ligga på rummet och läsa:) Det blev genast jobbigare när solen kom fram. Men givetvis var det skönt det också! En dag blåste det riktigt ordentligt och det var himla härligt att bada i vågorna som kastade runt en som en liten vante.
Läst har jag också gjort, ganska mycket. Jenny S (mycket läsvärd, dvs - läs den!) Linas Kvällsbok 1 & 2 (Underhållande och hög igenkänningsfaktor från den tiden då man själv började supa och utforska kroppen:-)

...och ätit! Mmm! Näst sista kvällen åt vi på en mycket god restaurang. Dyrt som fan, men maten var därefter! Smakade mitt livs godaste mozarellaost och åt en ljuvlig Paella!

Åkte även på en mycket trevlig ö-rundtur med mamma, där Elin var guide. Tror nog att hon är som klippt och skuren för det där jobbet:-) Kul att bli emottagen av Annelie också på flygplatsen. Pumpsen gjorde sitt och fruntimret såg ju nästan vuxen ut:-)

Men som sagt. Hemma bäst!:-) Har precis varit och handlat. Grönsker och skaldjur. Det är det jag ska äta nu en tid framöver om jag ska slippa köpa en storlek störra av alla mina byxor:) Lite fett kan väl vara mysigt, men jag har faktiskt inte råd att byta ut min garderob just nu.

På schemat - plugga, plugga, plugga! Matteprov (man säger inte tenta på komvux:-) på onsdag.
Snart helg...
Attans vad man hann sakna festandet här hemma!:-P

Jag vet inte om jag blev inspirerad av Linas Kvällsbok, men det känns som om jag skriver lite extra skolelevsaktigt idag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Du har inte saknat mig :(

2007-08-28 @ 17:07:01
URL: http://novasmile.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0