Städrocken rockar fett

Livet som städtant är spännande. På det ena stället jag städar på kan jag väl inte påstå att jag bemöts av någon större tacksamhet. (Ska det vara så svårt att säga "Tack" efter att man dammat, dammsugit och tömt papperskorgen på en människas kontor?) Men på det andra stället. I only say wow wow wow. Vilka grabbar. Där får man vänliga leenden till höger och vänster, uppskattande "Tack" och idag var där till och med en som raggade på riktigt. Jo - det är sant! Jag kom med dammtrasan och dammsugaren i högsta hugg och stormade in på hans kontor och vi samtalade. Efter att han sagt "Tack" (tack för tacket) begav jag mig till ett annat kontor och då kom han smygande igen. Vi samtalade lite igen tills jag kände att jag var tvungen att göra nytta. "Nu måste jag sätta på den här, så då kan vi inte prata mer" (Pekade ner på dammsugaren)
Efter ett tag kom han med en lapp och höll upp mitt i dammsugardånet "Eftersom vi inte kan prata undrar jag, har du msn?"
En sådan där sak som jag önskar att jag hade vågat göra ibland.
Så. Avsluta medlemskapen på diverse dejtingsajter och ta på er städrocken!

(Intressant parentes är att hon som arbetade på stället som städerska innan, också från Lamaro, nu är gift med en som fortfarande arbetar där)

Ibland blir jag rädd. Här lämnar man ut saker om sitt liv och tänk, ja TÄNK om den man skriver om (se ovanstående exempel) på något vis skulle få nys om ens blogg. Hemska tanke.

Imorgon blir det Eketräsk! Det ska bli göörsköj:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0