Onsdagskväll

Nu längtar jag verkligen till om en och en halv vecka.
Denna gången känns det som att julen kommer lagom och inte som en plötslig överraskning. Annars brukar jag inte fatta någonting när folk börjar prata om julskyltning och pepparkakor.
Om en och en halv vecka ska jag göra jättefint i min lägenhet. Jag ska sätta upp röda gardiner, ljusstakar och koka glögg på spisen. Inte för att jag skulle få för mig att dricka glöggen, men det doftar så gott!
Jag har lite panik på skolan (sluta läs om du inte orkar lyssna på babblet:-)
Är så orolig att jag inte ska klara att få MVG i alla ämnen jag läser och då måste jag läsa mycket mer i vår och jag orkar INTE med en termin till som ser ut som den som varit. Filosofin och Psykologin är så gott som säkrad, men de andra ämnena vet jag inte än. Jag kommer bli så glad om jag klarar att få högsta betyg i alla. Då ska jag supa tills jag ligger och kräker och rabblar Ekonomiformler och Historiska ögonblick. För att fira lixom...

Imorgon ska jag skolka på morgonen från två lektioner för att hinna plugga till historieprovet klockan 14.30
Det är enda sättet för att hinna med allt om jag inte ska behöva offra min fritid fullständigt. Till exempel var promenaden med Mimmi igår och besöket hos Sofie välbehövligt.

Idag kom det en försäljare eller något liknande och knackade på min dörr. Jag sa att jag inte hade tid. Han skulle komma tillbaka klockan sex. Jag körde hem till mamma och pappa för att slippa vara hemma vid den tiden. När jag kom hem vid åtta släckte jag ner hela lägenheten för säkerhets skull.
Jag förstår inte varför de ska knacka dörr och vilja komma in i mitt hem och låna "två minuter".
För det första - vem har så fint i sitt hem att man alltid är redo för ett oväntat besök? (inte jag i alla fall)
Vem vill släppa in en främling i sitt hem? (inte jag i alla fall)
Vem vill ägna två minuter av sin tid åt att få dåligt samvete för att man tackar nej till att skänka 100 spänn i månaden till barn i fattiga länder? (eller vad det nu var han ville)

Men han var ganska söt.

Kommentarer
Postat av: sara

jag hör av mig=)
du får ha en trevlig dag!
kramar

2007-11-22 @ 11:34:38
URL: http://mrsp.blogg.se
Postat av: Mimmi

Det var inte HAN som kom hem till mig (som jag faktiskt också bjöd in i mitt enkal kök) och ville sälja ett uppslagsverk som återkom vart år? Han skulle jag kunna sä.. Godkväll! :)

2007-11-22 @ 21:56:54
URL: http://mumsich.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0