Vad har tagit åt mig?

Usch. Jag suger (hatar det ordet) på att plugga för tillfället. Provet är imorgon och jag har läst texten två gånger. Jag förlitar mig helt på att jag kan trycka in det i skallen imorgon då provet inte är förrän 14.30 Borde funka om jag går upp vid 6-tiden:-)
Jag är mest sugen på att laga mat för tillfället och dessutom tycker jag att det är någerlunda kul att parta igen så det ser jag också fram emot. Frajdaj...Jockes 20-årsfest och jag kommer att vara äldst som vanligt. Det är det enda som är tråkigt. Och inga lammköttisar som är singlar finns där heller. It stinks!:-)

image120

Lagade en JÄTTEgod kycklingpaj till kvällsmat.

(1-2 pers beroende på hur hetsätig man känner sig:-)
Ugn: 250°C
Pajdeg:
I dl vetemjöl och en skvätt grahamsmjöl för en trevlig konsistens
Lite mindre än 50 g margarin
En skvätt vatten (gissar på en tesked)

Börja med att fördela mjölet och smöret och tillsätt sen vattnet
Är det kletigt så är det bara att ta mer mjöl
Tryck ut i en form och förgrädda i en 10 minuter
eller tills skalet börjar få färg (men bara lite)
Ta ut och gör iordning fyllning

Fyllning:
En kyckling innerfilé
En bit gul paprika
En bit röd paprika
En bit purjolök
Ett par champinjoner

Dela allt i önskade bitar
Börja med att steka kycklingbitarna
Häll på resten och fräs lite lätt
Häll allt i pajskalet

Äggstanning:
Två ägg
Två matskedar Craime fraiche
Några nypor riven ost
Salt & peppar


Blanda allt och häll över kycklingen och grönsakerna

Tänk på att inte ha för mycket kyckling och grönsaker så att
äggblandningen inte får plats. Då blir det torrt.

In i ugnen i ca 15-20 minuter






Kommentarer
Postat av: Nosse

Lammkött och lammkött, men ett par singelkillar gästar i festligheterna. Men ungefär hälften kan du redan räkna bort. Puss!

2007-11-07 @ 08:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0