Pust

Att påstå att jag har haft världens roligaste helg skulle vara väldigt överdrivet, men det skulle också vara underdrivet att påstå att jag har haft världens tråkigaste. Något som defintivt är överskattat är pluggande. Jag överdriver inte när jag säger att jag har pluggat (nästan) hela helgen. Det skulle vara en underdrift att påstå att jag inte var sugen på att gå ut, även om jag kommit fram till att utgång helt klart är överskattat. Men detta kan givetvis vara något som jag helt överdrivit. I mina pluggpauser har jag dock helt utan underdrift lagat väldigt god mat åt stora delar av familjen Sjöbergh i Strövelstorp (där helgen för övrigt spenderades) Det skulle vara en underdrift att säga att mina brorsbarn är bra. De är bäst. Har spenderat hela helgen med dem. Det hände spektakulära saker och ångest, nostalgi, medkänsla och (vilket i sig är otroligt i sammanhanget) ett visst festsug infann sig. Det var en nyttig helg.
Kommande helg ska jag slappna av. Jag ska inte öppna en enda bokjävel.

Jag älskar min katt. Min katt är en hund. Huset i Strövelstorp är STORT. Var jag än satt mig så har katten inom kort legat brevid fast att huset varit fullt av folk. Hon har valt mig, hon vill vara där jag är! Och flyttar jag mig...ja, då följer hon efter. Och hon ska inte ligga en bit ifrån, nej så nära hon bara kan komma. När jag går och lägger mig så lägger hon sig. När jag vaknar och går upp så går hon också upp. "Jag har aldrig sett maken på katt!" som mamma upprepat under helgen. Det jag vill komma fram till är att jag tycker om min katt. Min speciella hund-katt.

För övrigt gick jag upp kl 05.30 imorse och pluggade till historieprovet kl 10.00 (som gick sådär, bara VG antagligen) Kl 06.30 åt jag en macka och med tanke på att jag inte ätit sedan dess (mer än ett tuggummi som utlöste öronbedövande knorr från min mage under provet) så borde jag inte sitta här och blogga utan ta tag i den tinade klump köttfärs som ligger i micron.
Under helgen har jag kommit på att historia är mitt hat-ämne. Det är intressant om man läser det som en kul grej, men att plugga in skiten är ju omöjligt! (eller i alla fall jävligt ansträngande) Speciellt när det gällde ett sk. "analysprov". Det är svårt att komma ihåg sammanhängande händelser i huvudet á 80 sidor. Well well, man kan inte ha MVG i allt (fast det ska jag...)

Kommentarer
Postat av: Katten

Det vore underdrift att påstå att din blogg är nöjsam läsning, medans det helt klart är överdrivet att påstå att det är trevligare att läsa om din mat än att få smaka den.

Undrar förövrigt hur många läsare av din blogg som har full förståelse för din katt, och som gärna skulle ta dennes plats (eller åtminstone dela på platsen, även om en viss distans förståss är viktigt ibland!) :)

(Snacka om att att användes flitigt i denna kommentar!)

2007-10-22 @ 16:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0