Tips

image215

Igår när jag skulle sova så kom jag på ett väldigt smidigt sätt att göra pizza (som jag provade idag till lunch)

Man tar bara ett kallt pitabröd, delar det så att det blir två runda plattor, lägger på vad man vill ha - gräddar i ca 15 minuter i ugnen på 200-225 grader.
Jag har alltid tyckt att degen är det knöliga med att göra hemmagjord pizza, men nu är det löst. Det blir dessutom godare än med "riktig" deg.

Jag bredde först på ett tunt lager tomatpuré och därefter riven ost. Ovanpå la jag lök och en köttfärssås med paprika. Överst lite mer ost (of course)

Det blev så jädra gott!

Kommentarer
Postat av: Sara [ H E M M A F R U N ]

polarbröd är också bra att göra pizzor på=)

2008-01-24 @ 09:09:49
URL: http://hemmafrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0