Kinarestaurangsinspirerat

image231

Min lunch, världens godaste soppa

Ingredienser:
Svampbuljong
Hönsbuljong
Konserverad svamp
Kycklingfile
Ärtor
Strimlade bambuskott
Purjolök
Morot
Salt
Vitpeppar

Smakar precis som "Kycklingsoppa med champinjoner" som man får på Kinarestaurang.

Från mat till alkohol på en sekund...

Eller nja, gårkvällen blev förvånansvärt lugn. Det slutade med att bara jag, Rossebosse, och Jockepocke gick till stan och vi kände att det var meningslöst att sitta där och bli ännu mer onyktra när vi egentligen var trötta. Så - vi begav oss hemmåt efter ett kort besök på Tres och MM. Jag sov hos dem i deras helt fantastiskt sköna soffa.

Imorse vaknade jag pigg vid niotiden, kollade lite på Vasaloppet och följde sedan med paret till Maxi och handlade. Ångrar att jag inte köpte någon mjölk och Cola Light. Tänkte att jag fick klara mig på vatten, men nu är jag så sugen på mjölk att jag håller på att avlida.

Kommentarer
Postat av: Sara [H E M M A F R U N]

soppan ser jättegod ut!

2008-03-02 @ 16:16:43
URL: http://hemmafrun.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0