Halsfluss

Jag vet att jag har halsfluss (i alla fall början till en) men läkaren sa att de inte kan ta prov förrän tre dagar efter att man börjat känns symptom för att säkert slå fast att det är halsfluss. Så störigt! Jag VET ju att det är halsfluss, jag har det flera gånger om året! Nu ska man alltså bara gå och vänta på att bli riktigt sjuk så att de kan ge mig penicillin. Jag vill ju ha det NU så att jag slipper att det bryter ut.
Eftersom jag inte känner mig så motiverad att gå och vänta på halsfluss så letade jag upp överblivet penicillin i medicinskåpet redan igår. Det räcker bara till tre dagar, men jag slipper i alla fall vara sjuk i helgen. Har jag tur så räcker det överhuvudtaget även om jag vet att en kur ska vara i 10 dagar.

Imorgon ska vi till Helsingör och picknicka och dricka öl. Jag får väl ta det lite lugnt - men med ska jag!:-) Har sett fram emot det sen det kom på tal.

image344
En frisk Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0