Tipsy på arbetsplatsen som 14-åring

Jag satt på McDonalds på Väla innan idag och åt en svettig hamburgare. Såg någon som verkade vara en prao-elev och började tänka på hur tråkigt jag själv tyckte att det var att praoa, men så kom jag på det! Första gången jag kände mig lite "tipsy" var på en praoplats, är inte det HELskumt?:-) This is the story...

Det var i åttan (nej, jag drack ingenting när jag var så ung och det borde fler apa efter!) Eftersom jag aldrig hade druckit mer än någon klunk från mammas och pappas öl så var jag ganska lättpåverkad.

Jag och en tjej från klassen praoade på färghuset och till lunch frågade en av damerna om vi ville smaka på hennes hemmagjorda äpplecider och det lät ju gott så vi tackade ja. Minst en liter delade vi på. Plötsligt började vi känna oss hemskt fnittriga och tyckte att allt var jättekul. Klasskompisen kollade på ciderflaskan "Rebecca! 4% alkohol!" och så började vi fnittra ännu mer.

Har man aldrig druckit något innan så känner man faktiskt av 0.5 liter 4% cider...
Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var jätteskönt när det gick över, för det var hemskt svårt att vika tapetrullar i det tillståndet. Ja, jag var en mes på den tiden som tyckte att allt sådant var obehagligt.

Nu kan jag iaf skryta om att jag också hade en fjortisfylla. I alla fall en fjortisfylla "light light".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0