Kasslergratäng







Kasslergratäng á la Bobbo

Koka 3 dl ris, men ta lite mindre vatten än vanligt och koka kortare tid (riset blir klart i ugnen sen)
Fräs purjo och röd paprika och blanda i riset. Lägg allt i botten på en smord form.

Skär kasslern i stavar och bryn. Lägg ovanpå riset tillsammans med tärnad ananas och tomat.

Häll över sås gjord på en förpackning matlagningsgrädde, en burk lätt crème fraiche, lite krossade tomater, salt, peppar och sambal oelek.

Strö över riven ost.

20-30 min i ugen

Smaklig spis!


Chipsen har jag friterat i olja och kryddat med salt, lökpulver och svartpeppar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Längtar till fredag då jag ska få en "matexplosion" i min mun! Haha :D!

2009-05-06 @ 20:16:01
Postat av: Paulina

shit vad gott det såg ut!!

2009-06-04 @ 11:09:14
URL: http://pliinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0