Babylycka 15 weeks to go

Tänkte att jag skulle börja skriva i bloggen igen för att dokumentera min graviditet. Det kan ju vara himla kul i efterhand! Var jätteduktig fram till vecka 15-nånting och tog veckobilder på magen, men det blev urtrist efter ett tag eftersom det inte hände ett skit. Så nu var det nog en 4 veckor sedan jag tog senaste magbilden. Så himla trist egentligen för det är ju nu det börjar hända grejer. Ska ta en bild kommande vecka! Kommer nog ångra mig annars om jag bara har bilder på plattmagen och megamagen och inget däremellan.

Igår var det fest i La Struevelstuerpa! Trevligt till och med för en nykterist:-) Har börjat vänja mig vid det där nu, att umgås med folk på fest fast att de har druckit och inte jag. Känns väldigt nyttigt att umgås med okänt folk nykter då jag i princip har glömt bort hur man gör:-) Hemskt! Nästa anhalt blir födelsedagsmiddag den 19 nov hos Sara och Martin, sen blir det maskerad den 27:e och därefter julfest med Lamaro den 4:e december.

Hur mår pojken?
Pojkvaskern i magen verkar må toppen, trots en del fusk med graviddieten. Någon liten rå fiskbit, mögelostbit och kallrökt skinka har åkt ner. Men jag tror han gillar det. Måste ju lära honom att äta sushi i tid så han inte går miste om denna underbara föda. Nu blev jag hemskt sugen på det. Ska nog bannemej tillverka mina egna rullar i veckan.
Sparkarna har börjat bli ganska kraftiga och känns nu ovanför naveln ibland. (Naveln ja, den ska vi inte tala om. Löjligare navel får man leta efter. Den är liten som på ett barn...) Dessutom syns det tydligt utanpå magen när han sparkar. Ungefär som en gungande brylépudding fast med lite mer studs!

Hur mår jag?
Jag är vansinnigt trött. Det måste jag erkänna. Jag orkar nästan ingenting. Jag är trött när jag vaknar, medan jag är vaken och skulle kunna somna när som helst. Hoppas att järntabletterna som jag började med för några dagar sedan ska råda bot på det. Hur ska jag annars orka med skolarbetet? Det enda positiva är att den långa resan till skolan går fort då jag sover hela vägen.
Annars har jag ganska lätt att få ont i ryggen också utan någon speciell anledning. Rätt vad det är så bara värker den och rätt vad det är så är det borta, det kommer och går.
Kissar gör jag för jämnan. Också en ny erfarenhet för kvinnan med jätteblåsan. Härom natten var jag uppe tre gånger. Det kan jag tycka är lite i överkant.
Jag är sugen på mejeriprodukter. Mjölk är min specialité, men grädde och lite fet ost går också ner. Yoghurt har blivit nya frukostmaten, något jag aldrig åt innan. (Eller ja, jag åt ju aldrig frukost nästan...)
Jag har gått upp 6 kilo i vikt sedan inskrivningen, vilket inte känns så farligt då jag fortfarande ser ut som innan på armar och ben. Däremot har jag fått ena jävra pattar. Ja, där har vi nog 2 kilo plus.
Har även märkt att jag börjar bli lite mindre smidig. Det är inte bara att skutta upp ur sängen längre. Dessutom är jag snuvig hela tiden (något som tydligen ska vara en vanlig gravidåkomma).
Nu kanske det låter som om jag tycker att det här med att vara gravid är jättejobbigt, men dit har jag inte kommit än. Tycker att jag känner mig ungefär som vanligt. Det enda som är jobbigt just nu är tröttheten. I övrigt mår jag faktiskt bra!

Victor och jag längtar väldigt mycket efter vår lille bebis! Fast det är rätt skönt att det är typ 15 veckor kvar. Känner att jag behöver tiden för att förbereda mig mentalt.

Här har vi honom i vecka 18, 7 veckor sedan!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Nemen! Vad kul att du har börjat skriva igen :) Snart kommer Jackie!

2010-11-10 @ 09:47:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0