Vuxenliv

Nu har vi nästan precis kommit hem från den årliga föreningsstämman. Jag har aldrig varit med tidigare, men det var riktigt trevligt! Roligt att få lite insikt i föreningen. Det känns som att man måste ha lite koll nu när man ska bli förälder:-) Vi fick lite tips på var vi skulle kunna ha barnvagnen också, känns bra. Det har varit lite utav ett huvudbry för oss:-) Och just det, vi fick jättegod landgång! Det var ett plus:-) Roligt att se lite vilka som bor här i husen. De flesta hade jag aldrig sett tidigare, trots mina 5,5 år som medlem i föreningen.

graviditetsfronten så är det väldigt gravidt så att säga. Nu ligger det en färdigbakad bebbe i magen. Inte klokt att en helt ny människa får plats där inne. Jag har varit väldigt pigg de senaste två dagarna, vilket säkert beror på den underbara spa-vistelsen jag och mamma hade sön-tis. Halledag vad härligt det var! Önskar dock att jag hade upptäckt mirakelmedicinen Novaluzid innan vi åkte dit för jag hade ett litet helsike med halsbrännan. Köpte flaskan igår och provade i natt (då jag vaknade av att det brann i strupen) och det försvann bannemej på direkten! Det smakade skit, men eftersom man dricker det så är pinan kortvarig. Det är ju 1000 gånger äckligare när det bränner i halsen. Ibland har jag dessutom vaknat av att jag satt mina uppstötningar i halsen. Mycket glamouröst sätt att vakna på.

Fick höra att jag inatt slog rekord i snarkande. Det börjar eskalera det här. Victor försökte simulera mina snarkningar och det lät väldigt högt. Undrar om han inte överdriver lite...förmodligen inte.

Imorgon är en trevlig dag! 8-10 ska vi på vår andra föräldraträff på BMM. Efter det ska vi hem till lilla mamma. Victor ska sätta upp en hylla, jag ska assistera och så ska vi äta lunch och mammas bullar:-) Vid 14.15 ska jag möta upp Anna på stan och på kvällen blir det så kallat fredagsmys. Dagarna går så himla fort. Jag har något att stå i varje dag. Igår var jag full av energi och gjorde fint i lägenheten, var på Åhléns med Victor och köpte lite billiga rea-grejer till gossen och hälsade på hos Roberth och Annicka. Jag sov inte ens middag! Det har jag dock gjort idag...

Annars så känner jag mig som 100 kilo människa ungefär och har lite ont i bäckenet, men i övrigt rullar det på tycker jag. Det ilar i det undre livet och hugger till ibland och "mensvärken" känns dagligen. Så nog tyder något på att vi ska få en bebis inom de närmsta veckorna. 22 dagar kvar idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0