Besök hos BM

Nu har jag nyss kommit hem från Barnmorskemottagningen. Kom dit åtta imorse och fick dricka en sockerlösning. Därefter fick jag ett mysigt rum där jag kunde vara i två timmar i väntan på att de skulle ta mitt blodsocker två timmar senare. Behöver jag nämna att jag somnade i sängen som stod i rummet?:-)
Jag träffade även min barnmorska, vägde mig, mätte magen och lyssnade på älsklingens lilla hjärta. Enligt den vågen väger jag nu 70,1 kilo. Det är ju sinnessjukt! Var har 10 kilo lagt sig på min kropp? Alltså säg ärligt nu ni som läser: ser jag fet ut?:-) Jag känner mig som innan bara att jag har en boll på magen. Well well. Det känns skumt att ha nått 70-strecket. Är inte van att vågen visar en 7:a i början. Å andra sidan var det förmodligen fel på vågen.
För övrigt så var mitt järnvärde väldigt lågt, så jag ska börja äta två järntabletter om dagen istället för en. Hej förstoppning! Tycker ändå att jag har känt mig lite piggare på senaste tiden, men det har nog med att julen börjar närma sig att göra. Jag blir ju så till mig av det:-)
Sockret låg på 8,5 efter två timmar sedan jag drack den där smörjan. Det var lite högt, men ingen fara ändå. Man ska ligga under 9.
Nu ska jag äta frukost. Har fastat sen igår kväll inför dagens barnmorskebesök och diabetestestet så jag är hungrig som en liten gris.

Kommentarer
Postat av: ankapillan

Du är den finaste, härligaste gravida kvinnan jag känner!! Jag vägde 81 kg när jag skulle ha Fredde sen gick jag ner till 61,5 kg ett år efter så det är ingen fara gumman!Kramar

2010-12-03 @ 07:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0