Tre veckor kvar

Idag har vi varit på andra föräldrautbildningsmötet (långt ord det där) och det var trevligt denna gången också. Kände lite att jag ville backa ur när hon pratade om sätesbjudning, kejsarsnitt och manuell moderkaksborttagning, men det gick över. Tycker bara att det är så obehagligt när hon berättar i detalj om vad som händer inuti kroppen. Vi såg en förlossningsfilm också och det tyckte jag inte alls var farligt. Det var med fokus på värkar, andning och lustgas där och inte så mycket detaljer om ihoplappning av underliv osv.

Idag har vi också köpt det sista vi behöver till gossebarnet, nämligen ett babyskydd. Ett alldeles nytt ouppackat i sin låda, men dock från blocket. Bara en sisådär 400kr billigare än om vi skulle köpt det i en affär.

Så nu kan lille pojkrackaren åka bil!:-)

Har förresten bara sovit 4 timmar i natt men är inte så trött för det. Jag kanske har fått en överdos av järn eller något. Kanske ska sluta äta de där pillerna? Jag kunde bara inte sova. Victor andades högt, jag hade halsbränna, var hungrig och kunde inte hitta någon skön ställning att sova i. Det tar lite tid att hitta rätt sida att sova på nuförtin'. Jag vill gärna ge den sida jag ligger på en ärlig chans innan jag prövar nästa. Det är ett litet projekt att vända sig när man uppnått en elefants smidighet.

Nu blir det kyckling och På Spåret!

...och just det...jag har gått upp två kilo till...74,4 pannor väger man nu. Lätt som en fjäder!


Kommentarer
Postat av: Sara

När jag läser om järnpillerna, så hoppas jag så att de börjar verka på mig snart..

Sover fruktansvärt mycket och är ändå trött hela tiden.. Det vore en dröm i mina ögon att sova några få timmar och ändå vara rätt pigg..

Nåja.. kommer nog dröja ett tag innan jag är där men jag hoppas =)



Hur är allt?

Så mysigt att läsa om din graviditet här på bloggen=)

Kram

2011-01-31 @ 09:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0